SEO a PPC: Rozdíly, výhody, nevýhody a integrovaný přístup

Služby-ppc-seo

Nejste si jisti, zda by vaše firma měla více výhod z PPC nebo SEO? Oba si je rozdělíme a vy se se rozhodnete, kam se vejdou ve vašem marketingovém plánu.

SEO a PPC – organický a placený

Často klademe otázku: „Co je lepší: SEO nebo PPC?“ Toto není otázka s obecnou odpovědí, protože opravdu záleží na vaší aktuální situaci, cílech a trhu.

Nové firmy mohou mít těžký začátek s SEO (v organickém vyhledávání). Placené vyhledávání může nabídnout rychlejší cestu pokud je vše správně nastaveno a udržováno.

Porozumění zákazníkům a způsob, jakým používají web… To je ten správný klíč. Zda se rozhodnout pro placené vyhledávání, organické vyhledávání. Kombinace obou je však tím nejlepším přístupem pro vaši jedinečnou a neustále se měnící situaci.

V tomto příspěvku se podívám na výhody a nevýhody jak SEO, tak pay-per-click (PPC) jako marketingovou strategii. Je zde i několik tipů pro výběr správného kanálu pro vaše podnikání. Také kde jsou vhodné jak organické, tak placené výsledky a jak integrovat SEO a PPC pro lepší výsledky ve vašem marketingové úsilí ve vyhledávání.

SEO vs PPC

Při zvažování SEO nebo PPC existují dva klíčové rozdíly. První je, že placené reklamy se zobrazují v horní části stránky nad organickými výpisy.. Druhým je, že provoz z organických výsledků SEO je zdarma, zatímco provoz z PPC má cenu za každé kliknutí. SEO a PPC v mnoha případech fungují nejlépe, pokud jsou integrovány a strategicky spolu sladěny.

SEO: Vylepšete svůj organický provoz

Jaké jsou výhody a nevýhody organického provozu z vyhledávačů?

Povědomí.

Viditelnost cílených klíčových slov ve vyhledávačích staví vaši firmu před potenciální zákazníky téměř stejným způsobem, jako kdybyste inzerovali, a zvyšuje povědomí o značce.

Branding.

Viditelnost kolem komerčních vyhledávacích dotazů a informačních dotazů souvisejících s vaší obchodní oblastí může mít pozitivní branding výhodu. Vaši značku mohou spojit a důvěřovat vyhledávací pracovníci, kteří kladou otázky, když provádějí průzkum, který povede k nákupu. Můžete se stát autoritativním hlasem kolem daného tématu.

Důvěryhodnost a důvěra.

Pokud se váš web vrátí do organických výsledků, může to ovlivnit vaši důvěryhodnost u publika hledajícího vaše služby. Mnoho uživatelů přeskočí reklamy a důvěřuje organickým výsledkům. Být viditelný dává vašemu podnikání vše důležité razítko schválení. Další výhoda bude mít také silné signály pro kontrolu a pověst.

Provoz webových stránek.

Zvyšující se návštěvnost webových stránek vám poskytuje více příležitostí, jak zvýšit povědomí o vaší firmě a informovat o tom, proč by od vás nakupovali.

Cena za kliknutí.

Provoz z organického vyhledávání je zdarma … druh. Rozvinutí této viditelnosti bude vyžadovat čas a úsilí (peníze), ale za každé zobrazení ani kliknutí se neúčtuje žádný přímý poplatek.

Návratnost investic (ROI).

Provoz ekologického vyhledávače může poskytnout lepší návratnost investic oproti tradičním formám placených médií a určitě zlepšit PPC.

Náklady.

Přestože SEO není levné ani snadné, bude obecně efektivnější z hlediska nákladů než všechny ostatní marketingové taktiky pro zvýšení povědomí o značce a relevantního provozu na vašich webových stránkách.

Udržitelnost.

Na rozdíl od marketingu placeného vyhledávání organický provoz nevyschne ve chvíli, kdy přestanete platit. Proto může snaha o rozvoj ekologického provozu podpořit podnikání, když se výdaje na marketing sníží.

Vylepšená míra prokliku (CTR).

Vyšší procento uživatelů klikne na organické výsledky. Přestože existují výjimky z tohoto pravidla, vygenerujete více kliknutí z vysoce umístěného organického zápisu než z vysoce umístěného placeného inzerátu.

Celkově více kliknutí.

Chcete-li maximalizovat viditelnost a kliknutí, budete chtít mít výpisy v placených a organických výsledcích. Zde je třeba experimentovat na úrovni klíčových slov, abychom zjistili, zda platíte za kliknutí, která získáte zdarma, nebo zvyšujete celkový počet prokliků a CTR v placených i organických – ale ke skutečnému maximalizaci výsledků je zapotřebí silná viditelnost placených a organických.

Rozsah.

Každý den existuje tolik nových dotazů, že k maximalizaci rozsahu budete potřebovat silnou organickou viditelnost. Nebudete chtít platit za všechny druhy kliknutí ani inzerovat každý kus svého webu.

Strategická výhoda.

Viditelnost v organickém vyhledávání není rychlá ani snadná – což je dobrá a špatná věc. Jakmile se etablováte v organických výsledcích, vaši konkurenti si nemohou jednoduše koupit cestu (za předpokladu, že jste udělali věci správným způsobem). To může poskytnout strategickou výhodu oproti konkurenci, pokud se spoléhají na placené vyhledávání.

Nejsou to však žádné sluneční paprsky a duhy, ale SEO má určitě nevýhody. V mnoha případech může být organický provoz pomalý a můžete být divoce překvapeni. Pokud právě začínáte a klíčová slova, na která cílíte, ukazují výsledky, kterým dominují titáni, jako je Amazon a eBay, možná budete muset přehodnotit svou strategii.

Možná budete také muset vyvinout obsahová aktiva, abyste dosáhli silné organické viditelnosti. Ne všechny podniky mají vlastní zdroje k řešení vývoje obsahu, což může představovat problém. Taktika, jako je bezpečné a udržitelné budování propojení, může být obtížné zvládnout a často je zapotřebí strategie spolu s odbornou podporou.

Organický provoz se může také do velké míry uskutečnit prostřednictvím informačních nebo předběžných nákupních dotazů. Jedná se o cenný provoz, ale může být vyžadován vícestupňový přístup, který by uživatele povzbudil k nákupu. Jedná se o základní kámen v digitálním marketingu; není to však vždy snadné a není vhodné pro všechny podniky.

PPC: Viditelnost laserově zaměřená

Jak se liší placené vyhledávání od organického vyhledávání? Proč by se firma s ohledem na míru prokliku a důvěrou silně spojenou ve prospěch organického vyhledávání dívala na placené vyhledávání? Zde jsou některé z výhod, které společnost PPC nabízí:

Pozice na stránce.

Nad složeným obsahem dominuje placené vyhledávání. S obvykle čtyřmi reklamami v počítači a třemi v mobilu se uživateli vždy zobrazí placené reklamy ve vyhledávací síti, i když se rozhodnou procházet kolem nich.

Vylepšené reklamy.

PPC reklamy jsou právě to: reklamy. Jako takový máte mnohem podrobnější kontrolu a více prostoru pro doručování marketingových zpráv. Hovory, umístění, odkazy na podstránky, ceny a odrážky (popisky) jsou jen některé z možností vytváření reklam, které na stránce dominují.

Vizuální reklamy na produkty. Pokud prodáváte produkt, Google nabízí možnost vizuálních reklam na nákupy (reklamy s produktovými informacemi nebo reklamy s produktovými informacemi), které mohou uživateli pomoci zjistit, na co budou klikat. Tento druh reklamy může skutečně zlepšit míru prokliku tím, že nabízí funkci, která není k dispozici v organickém vyhledávání.

Viditelnost značky.

Spouštění placených reklam ve vyhledávání vás uvidí správnými lidmi. I když se před klikáním na váš web vypnou a provedou hledání značky, tato viditelnost vyplatí vašemu marketingu dividendy.

Rozpočet.

PPC umožňuje přísnou kontrolu rozpočtu. Určete, kolik jste ochotni utratit za den (ideálně s některými počátečními a ideálními nápady na návraty), a stanovte pevný limit.

Cílení.

PPC poskytuje laserově zaměřený způsob, jak se dostat před potenciální zákazníky. Reklamy lze zacílit na klíčová slova ve vyhledávání, denní dobu, den v týdnu, geografii, jazyk, zařízení a publikum na základě předchozích návštěv. Organický provoz je ve srovnání mnohem rozptýlenější.

Rychlost.

Zatímco rozvoj dobrého ekologického viditelnosti může chvíli trvat, může být kampaň PPC vytvořena ve dnech a zvýšena o několik týdnů. Neexistuje rychlejší způsob, jak se dostat před zákazníky v okamžiku, kdy jsou připraveni na nákup, než placená reklama ve vyhledávačích.

Agilní.

Rychlost poskytuje pohyblivost. Chcete vyzkoušet nový produkt? Nová marketingová zpráva? Rychlou zpětnou vazbu na spuštění nového produktu (nebo minimální životaschopný produkt) můžete získat spuštěním krátké reklamní kampaně PPC.

Marketingová inteligence.

Tam, kde organické do značné míry skrývá data klíčových slov ve jménu soukromí, neexistuje žádné takové omezení s placeným vyhledáváním. Díky sledování konverzí a solidní integraci s analytickým softwarem (jako je Google Analytics) můžeme určit, která klíčová slova konvertují a jaké procento a cenu. Tuto inteligenci lze přivést přímo do marketingu v organickém vyhledávání (SEO) a může informovat veškerou další reklamu, aby zlepšila výsledky plošně.

Testování A / B.

Snadno rozdělte testovací reklamy, vstupní stránky a dokonce i tlačítka s výzvou k akci, abyste určili, kde jsou ty nejlepší výsledky. Tato informace může být opět zaslána zpět do všech ostatních digitálních (a tradičních) marketingových snah.

Stabilita.

AdWords netrpí stejnou turbulencí, jakou mohou organické výsledky trpět. Existují změny, ale mají obvykle mnohem menší dopad a snadněji se s nimi manipuluje. Pečlivé použití typů shody a analýza zpráv o vyhledávacích termínech umožňuje odstranění nevyžádaného vyhledávání a zvýšení návratnosti investic v průběhu času.

Náklady.

Přestože mnoho inzerentů věří, účet PPC, který je dobře nastaven a spravován, může být nízkonákladovým způsobem, jak generovat potenciální zákazníky pro vaši firmu. Pokud jste místní firma cílená na malou geografickou oblast a malou skupinu klíčových slov, možná zjistíte, že můžete vygenerovat více než dostatek potenciálních zákazníků, aniž byste rozbili banku. V průběhu času mohou být účty dále optimalizovány, aby snižovaly náklady a zvyšovaly návratnost.

Stejně jako u organického vyhledávání existuje mnoho výhod pro placenou reklamu ve vyhledávání nebo PPC. Existují však i určitá úskalí pro inzerenty, kteří by měli být opatrní.

PPC může být drahá. Není tomu tak vždy, ale náklady se mohou rychle sčítat. Pokud cílíte na celé země nebo provozujete mezinárodní kampaně, mohou tyto náklady stoupat.

Jak název napovídá, placená reklama ve vyhledávání je placená – vyžaduje tedy stálé investice. Přestaňte platit peníze a vaše reklamy zmizí a vaše generace generací vyschne. Pokud máte solidní pořizovací cenu, pak by to neměl být problém, ale na rozdíl od SEO to může vypadat jako špatný obchod. SEO by samozřejmě mělo probíhat, aby opozice zůstala na hranici, ale organický provoz může být o něco robustnější.

Existují různé možnosti pro reklamu ve vyhledávání pomocí PPC a výsledky zde ovlivní chytré rozhodnutí. Pokud se na obrazovce zobrazí klíčová slova výpisy produktů, nemusí se textové reklamy zobrazovat tak dobře. Stejně tak pokud provozujete reklamy na produkty a vracejí se pouze textové reklamy, nemusí tyto reklamy zboží doručovat.

Není neobvyklé dostat se do nabídkových válek s jinými inzerenty, což může zvýšit náklady. Když začnete zobrazovat své reklamy, často si kousnete z digitálního jablka jiných inzerentů. Pokud tak učiníte, může to mít za následek určité spirálové náklady.

Strategicky lze PPC snadno kopírovat. Pokud si konkurent všimne, že provozujete reklamy, může zobrazovat reklamy. Vaše zprávy mohou být napodobeny. Vaše celá cesta může být snadno hodnocena konkurenty. Toto je prostředí digitálního marketingu a do určité míry to musíte přijmout.

Úspěšná PPC vyžaduje kvalifikovanou správu a optimalizaci – od monitorovacích nabídek, skóre kvality, pozic a míry prokliku. Něco z toho lze udělat pomocí skriptů, ale pokud jste příliš zaneprázdněni, abyste to dokázali správně, ujistěte se, že máte po ruce odborníka, který se postará o to, aby váš účet zůstal ve špičce.

SEO nebo PPC?

Jednoduše není možné odpovědět na tuto otázku, aniž bychom vzali v úvahu jedinečnou situaci daného podniku.

Hyper-místní podnik s malou konkurencí a požadavkem na několik potenciálních zákazníků týdně by se pravděpodobně mohl dobře zviditelnit v místních a organických výsledcích vyhledávání s malým utrácením nebo nějakým DIY SEO.

Nový eshop obchod, který soutěží se stránkou výsledků z Alza, Mall a dalších velkých obchodních domů a online prodejců.. Bude se pravděpodobně bude snažit v organickém vyhledávání (alespoň v krátkodobém horizontu).

Potřebujete vedení nyní? Díváte se na dlouhou hru? Máte hodně v cestě autoritě webových stránek? Jaká je konkurence v organickém vyhledávání? Jaká je cena za kliknutí v placeném vyhledávání?

Jasná strategie digitálního marketingu a jasné krátkodobé a dlouhodobé cíle jsou nezbytné při rozhodování o SEO nebo PPC zde.

SEO a PPC

V ideálním světě bychom se podívali na SEO i PPC. Oba mají klady a zápory a pracují nejlépe, když se vzájemně synergicky podporují. Tam, kde můžete získat spolupráci SEO a PPC, budete často schopni dosáhnout výsledků, které jsou větší než jejich součásti.

Mezi výhody běžícího SEO a PPC patří:

  • Údaje o klíčových slovech a konverzích z PPC lze vložit do organického vyhledávání (SEO).
  • Celkový objem provozu lze zvýšit cílením kliknutí na placená a organická klíčová slova s vysokým výkonem.
  • Vysoko nákladová klíčová slova, klíčová slova s velkým objemem nebo s nízkým převodem (přesto důležitá) lze přesunout z PPC do organického vyhledávání.
  • Testování A / B reklamních a vstupních stránek může být vloženo do vašeho organického seznamu a vstupních stránek.
  • Remarketing vám umožní zůstat před návštěvníky po počátečním kontaktu prostřednictvím organického vyhledávání a přizpůsobit zprávy o jejich interakci s vaším webem.
  • Před zahájením dlouhodobých strategií SEO vyzkoušejte strategii klíčových slov v PPC.
  • Zaměřte se na uživatele ve všech fázích cesty zákazníka od výzkumu po srovnání s nákupem pomocí komerčních klíčových slov.
  • Zvyšujte důvěru a povědomí tím, že budete mít silnou organickou i placenou viditelnost.

Podle našich zkušeností se stovkami podniků je optimální přístupová strategie, která se zaměřuje na SEO i PPC. Výsledky jsou zlepšeny v každém kanálu využitím placeného i organického. Nebude to vhodné pro každé podnikání. Pro dynamický a agresivní marketing budete chtít rozvíjet holistickou strategii vyhledávače, než se dívat na SEO nebo PPC izolovaně.

Jaké jsou vaše zkušenosti? Rád bych slyšel vaše úspěchy a poučení z používání SEO, PPC nebo SEO a PPC.

Mohlo by se vám také líbit

O autorovi: admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *