Co je to PPC reklama?
PPC reklama je v současnosti nejlepších nástrojů online marketingu. Jedná se o zkratku názvu platba za kliknutí tedy Pay Per Click.
Jde o model reklamy, kdy za inzerát zaplatíte vždy, když na vaši reklamu někdo klikne. Nikoliv za to kolikrát se reklama zobrazí.
Tento druh reklamy je velmi výhodný a efektivní, protože prostě neplatíte prostý pronájem reklamního prostoru. Platíte pouze za kliknutí, které přivede návštěvníka na vaše webové stránky. Zobrazování reklamy je tedy zdarma.
V současené době je PPC reklama – tedy reklama za kliknutí nabízena a nejčastěji využívána na velkých portálech. Z těch nejdůležitějších a významných v našem českém „rybníčku“ jsou Google Ads a Sklik od Seznam.cz.
SEO Search Engine Optimization a PPC Pay Per Click. Dva odvěcí rivalové, kteří ve skutečnosti zas až takovými soupeři nejsou. Přestože válčí na stejném kolbišti.
Firmy se ve svých online strategiích často rozhodují mezi SEO a PPC. Řeší přitom, který z těchto kanálů je jim schopný doručit lepší výsledky. Investovat čas do optimalizace pro vyhledávače, nebo vynaložit finanční náklady do placené reklamy? Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď…
Pochybovat téměř nelze o tom, že pokud potřebujete, aby se výsledky dostavily v krátkodobějším horizontu. Je lepší, ba přímo možná nutné využít reklamu.
Z dlouhodobého hlediska naopak přirozená umístění v SERPu bývají ekonomicky výhodnější. Ať tak či tak, SEO a PPC mezi sebou nemusí nutně jen soupeřit. Naopak. V lecčem si mohou vypomoci, vzájemně se zastoupit a mnohdy spolu mohou i efektivně spolupracovat.
Na úvod by se slušelo říct, že reklamu a přirozené výsledky vyhledávání je vhodné kombinovat. Určitě znáte pojem tapetování webu reklamou. To může být mnohdy nežádoucí, bavíme-li se o reklamě v obsahových sítích na jiných webech.
Pokud na jedné stránce uživatel vidí třikrát stejný banner, může to působit agresivně. Situace je jiná ve vyhledávačích. Tam naopak chceme být vidět na co nejvíce odkazech.
PPC specialisté si pochvalují možnost zobrazení mezi reklamami a zároveň (u retailu) mezi produktovými inzeráty. Z jednoho účtu tak mají inzerenti nárok ve vyhledávání hned na dvě reklamy. A pokud se naše stránky zobrazí i v přirozených výsledcích, je situace ideální.